Ajankohtaista

Sisulisäikäiset, nuoret ja aikuiset kilpailivat sunnuntaina Raisiossa maastojuoksun piiinmestaruuksista. Vilppaan Urheilijat saavuttivat useita henkilökohtaisia- ja joukkuemitaleja!
Vilppaan urheilijat menestyivät hienosti 9-13 -vuotiaiden pm-otteluissa Kupittaalla viikonloppuna. Tuloksena oli neljä mitalia, joista kaksi kultaista. Piirinmestareiksi ottelivat 11-poikien 3-ottelussa Tuukka Juntunen sekä 10-pojissa Jimi Aho. Mariella Laakso sai pm-hopeaa 10-tytöissä ja Kalle Määttänen pronssia 11-pojissa. Hallikausi on muutenkin sujunut ikäluokalta hienosti. Tammikuussa 11-sarjan pojat voittivat 4x510 metrin halliviestissä piirinmestaruuden joukkueella Eelis Elo, Aarni Eijs ja Jimi Aho. Jäljellä ovat vielä henkilökohtaiset pm-kilpailut, jotka järjestetään Kupittaalla 14.-15.3. Kaikki mukaan! Ilmoittautumiset Kilpailukalenterin kautta 9.3. mennessä! Seura maksaa osanottomaksut.
Wilma Murto hyppäsi lauantaina sensaatiomaisesti naisten seiväshypyssä uudet 17-, 19- ja 22-vuotiaiden SE-lukemat 440. Samalla ylittyi SUL:n asettama raja aikuisten Euroopanmestaruushallikisoihin Prahaan. Huipputulos riitti kilpailussa hopeasijaan Minna Nikkasen jälkeen. Samuli Eriksson hyppäsi kauden parhaallaan 206, joka oikeutti pronssimitaliin!
Wilma Murto hyppäsi Jyväskylä Indoor Gameseissä lauantaina naisten seiväskisassa tuloksen 415, jolla sijoittui kilpailussa toiseksi Venäjän Angelina Zhuk-Krasnovan jälkeen. Kilpailu oli samalla maaottelukatsastus, joten näytön perusteella Wilma pääsee edustamaan viikonloppuna Suomea Norjassa käytävään hallimaaotteluun.
T15-sarjassa kilpaileva Sanni Kettunen jatkoi hienoja halliesityksiään tänään VARSY:n pm-kisoissa Turussa. Tänään irtosi voitto 60 metrin aitajuoksussa ajalla 9.15 ja korkeudessa tuloksella 159. Myös Miia Kurppa nähtiin tositoimissa radalla ja kuularingissä.
Wilma Murto hyppäsi tänään Kupittaalla VARSY:n pm-hallikilpailuissa uuden N17-sarjan seiväshypyn SE:n 431.
Vilppaan sisulisäikäiset esiintyivät pirteästi hallikauden avauskilpailuissa sunnuntaina Kupittaan urheiluhallissa Turussa. Mariella Laakso ja Jimi Aho voittivat 9-vuotiaiden 60 metrin juoksun ja pituushypyn.
Vilppaan Mariella Laakso ja Camilla Silen ottivat kaksoisvoiton 9-vuotiaiden TUL:n maastojuoksumestaruuskilpailuissa Liedon Ilmarisissa lauantaina. Samalla kahden hengen joukkuekisavoitto matkasi Saloon. Janina Kautto voitti 13-vuotiaiden 2,2km ja Julia Matchenkova sijoittui viidenneksi. Naisten 4,4 kilometrin matkalla Marjo Härkönen otti hopeaa.
Lokakuun alusta käynnistyvät uudet IF-yleisurheilukouluryhmät. Katso ryhmät ja harjoitusajat harjoitusryhmät-linkistä!
Vasta 16-vuotias Wilma Murto saavutti uransa ensimmäisen aikuisten SM-mitalin Kuopion Kalevan Kisojen seiväshypyssä elokuun alussa tuloksella 400. Kamppailu mitalista mestari Minna Nikkasen takana oli tiukka, sillä neljä naista ylittivät saman korkeuden. Wilma selvitti kuitenkin neljä metriä ensimmäisellä yrityksellään, joten hopea löysi tiensä Wilman verkkarin taskuun. Samana päivänä Samuli Eriksson hyppäsi hienosti neljänneksi miesten korkeushyppykilpailussa tuloksella 212. Vain kaksi senttiä erotti 19-vuotiaan Samulin uusimasta viimevuotista pronssimitaliaan. Nämä upeat suoritukset saivat jatkoa, kun nuoret pääsivät mittelemään oman ikäluokkansa Suomenmestaruuksista.
9 - 15 -vuotiaiden Varsinais-Suomen piirinmestaruusottelut käytiin poikien osalta Salossa tiistaina 29.7. Kilpailuun osallistui yhdeksän Vilppaan poikaa eri ikäluokista. Aurinkoinen sää suosi kilpailijoita, toimitsijoita ja kannustusjoukkoja.
RSS ATOM