Minna Lamminen on yleisurheilujaoston uusi nuorisopäällikkö!

16.10.2013

Tervehdys!

Salon Vilppaan yleisurheilujaosto otti tällä viikolla historiallisen askeleen. Seura palkkasi ensimmäisen osa-aikaisen työntekijän yleisurheilun puolelle, ja sain kunnian olla tuo henkilö. Nuorisopäällikkönä tärkein vastuualueeni on seuran toiminnan kehittäminen. Lisäksi vastaan valmennuksen koordinoinnista sekä valmennan itse. Olen myös mukana markkinoinnissa ja seuran tapahtumien järjestelyissä.

Olen harrastanut yleisurheilua koko elämäni, ja saavuttanut juoksu-urallani useita SM-mitaleja. Tänä vuonna voitin Vaasan Kalevan kisoissa mestaruuden 5000 metrillä ja 1500 metrillä saavutin hopeaa. Juniorisarjoissa olen ollut arvokisoissa ja aikuisten Ruotsiottelussa olen ollut mukana kahdeksan kertaa. On hienoa, että vihdoin saan mahdollisuuden yhdistää rakkaan harrastukseni työntekoon.

Olen kotoisin Helsingistä, josta muutin vuonna 2002 Turkuun opiskelemaan urheilumarkkinointia. Valmistumiseni jälkeen työskentelin kuusi vuotta jalkapalloseura FC Interissä myyntisihteerinä. Lisäksi opetin juoksutekniikkaa seuran 12-vuotiaille pojille sekä toimin Turun nappulaliigan juoksutekniikkavalmentajana. Koulutukseltani olen myös kuntosaliohjaaja ja personal trainer. Turussa olen myös vetänyt juoksu- ja maratonkouluja.

Salon Vilpas on Salon kaupungin aktiivisin ja suurin yleisurheiluseura, jolla on monipuolista toimintaa. Seura järjestää vuoden aikana useita yleisurheilukilpailuja. Tammikuussa järjestämme Salohallissa toistamiseen positiivista palautetta saaneen tasokkaan seiväshyppykilpailun. Kansainvälistä hyppyspektaakkelia tehostetaan tänä vuonna ottamalla mukaan myös korkeushyppy. Samalla voimme tarjota lahjakkaille nuorillemme mahdollisuuden ottaa mittaa kovista kansainvälisistä hyppääjistä oman kotiyleisön edessä.

Ilokseni olen huomannut, että seurassa vallitsee hyvä ja innokas yhteishenki. Mukana on paljon motivoituneita ihmisiä ja lahjakkaita nuoria urheilijoita. Toivotan myös kaikki yleisurheilusta innostuneet salolaiset lämpimästi mukaan seuran toimintaan. Meiltä löytyy jokaiselle jotakin! Törmäillään hallilla ja kentällä!

Syysterveisin,

Minna Lamminen