Vilppaan nuoret menestyivät 9-15 -vuotiaiden pm-maastoissa Mynämäellä!

13.5.2016

Vilppaan nuorilla oli kuuden mitalin maastojuoksupäivä.

Eilen matkustimme Vilppaan vanhalla ja tunnelmallisella bussilla Mynämäelle 9-15 -vuotiaiden piirinmestaruusmaastojuoksuihin. Kisoihin osallistui 22 Vilppaan nuorta urheilijaa. Heti ensimmäisessä startissa, 9-vuotiaiden poikien kilometrillä, starttasi kolme Vilpaan poikaa. Jonne Aho taisteli sijalle 7., Luca Jämsen oli 12. ja Joose Halonen 13. Yhteenlasketut sijalukupisteet toivat pojille joukkuepronssia.

Seuraavassa ikäluokassa, 10-vuotiaiden sarjassa, oli kova Vilppaan tyttöedustus. Alisa Emaldynova juoksi mestariksi hurjalla juoksulla. Camilla Silen juoksi myös upeasti sijalle 6. Laura Ahlqvist taisteli sijalle 11 ja Minne Känkänen oli 12. Alisa, Camilla ja Laura sijoittuivat joukkuekisassa hopealle vain pisteen päähän voittajajoukkueesta. 11-vuotiaiden poikien 1,65 kilometrillä Jimi Aho taisteli loppuun asti mitalista, mutta sijoitus tällä kertaa neljäs. Sampo Helkama juoksi upeasti sijalle 10 ja Viljami Avoranta oli 14. Yhdessä pojat saavuttivat joukkuepronssin. Saman ikäluokan tytöissä Eerika Laakkonen juoksi hienosti kahdeksanneksi. Inka Lehtimäki oli 33. ja Inka Ekbom sijalla 34. Tytöt sijoittuivat joukkuekisassa kahdeksanneksi. 12-pojissa Aarni Eijs oli Jimin tavoin neljäs. Lari Sainio juoksi hienosti kuudenneksi. Tyttöjen samassa sarjassa Adele Jalonen oli sijalla 14.

13-sarjassa talvella juoksuharjoitusryhmään mukaan tullut ja jalkapallotaustainen Elmo Helenius juoksi vahvalla askeleellaan piirinmestaruuteen. Ekoissa juoksukisoissaan pinkonut Vilho Stålström oli hienosti viides. 13-tytöissä viikonlopun Flying Finns-maastoissa upeasti juossut Muska Sanden kärsi vatsaongelmista, ja juoksu ei sujunut aivan toivotulla tavalla. Muska oli 2,2 km matkalla tällä kertaa sijalla 6.

14-pojissa Antti Reiman juoksi 3,3km raskaalla reitillä neljänneksi ja Tuomas Turpeinen viidenneksi. Saman ikäluokan tytöissä Sofia Piispa nousi hienosti pronssille. Seuraavaksi Vilppaan bussi suuntaa ensi torstaina Lietoon, jossa juostaan pm-sisulisämaastoviestit. Rakennamme kilpailuun viimevuotiseen tapaan kaksi joukkuetta. Joukkueet valitaan kevään maastojen perusteella. Bussi Lietoon lähtee torilta klo 16.30.