Seuran esittely

Salon Vilpas ry on yleisseura, joka on perustettu vuonna 1908. Seuran yleisurheilutoiminta alkoi vuonna 1912 ja ensimmäiset kilpailut pidettiin 1913.

Salon Vilppaan yleisurheilujaosto tekee pitkäjänteistä ja menestyksellistä työtä Salon yleisurheilevien lasten, nuorten ja aikuisten hyväksi. Seurassa annetaan kaikille toiminnassa mukana oleville mahdollisuus harrastaa yleisurheilua omien taitojensa ja tavoitteidensa mukaisesti. Seura toimii aktiivisesti ennen kaikkea lapsi- ja nuorisoliikunnassa, mutta tavoitteena on myös mahdollistaa nuoren urheilijan ura jopa kansainväliselle tasolle.

Vilppaan yleisurheilujaosto järjestää vuosittain noin 6 alueellista yleisurheilutapahtumaa ja saman verran omia pienempiä kilpailuja. Vilpas Track Games järjestetään vuosittain Salossa touko-kesäkuussa, pienille lapsille on omat seurakisat, joissa pääsee tutustumaan eri yleisurheilulajeihin ja niissä kilpailemiseen. Lisäksi Vilpas anoo vuosittain piirinmestaruuskilpailuja sekä toimii niiden järjestäjänä. Merkittävinä kilpailuina pidetään myös Hippo-kisoja, johon vuosittain osallistuu Salossa yli 300 lasta.