Salon Vilpas Yleisurheilu ry on yleisurheilun erikoisseura, joka on perustettu vuonna 2024 jatkamaan Salon Vilpas ry:ssä aiemmin harjoitettu yleisurheilutoimintaa. Yleisurheilutoiminta alkoi Salon Vilpas ry:ssä vuonna 1912.

Salon Vilpas Yleisurheilu tekee pitkäjänteistä ja menestyksellistä työtä Salon yleisurheilevien lasten, nuorten ja aikuisten hyväksi. Seurassa annetaan kaikille toiminnassa mukana oleville mahdollisuus harrastaa yleisurheilua omien taitojensa ja tavoitteidensa mukaisesti. Seura toimii aktiivisesti ennen kaikkea lapsi- ja nuorisoliikunnassa, mutta tavoitteena on myös mahdollistaa nuoren urheilijan ura jopa kansainväliselle tasolle.

Salon Vilpas Yleisurheilu järjestää vuosittain noin 6 alueellista yleisurheilutapahtumaa ja saman verran omia pienempiä kilpailuja. Vilpas Track Games järjestetään vuosittain Salossa touko-kesäkuussa, pienille lapsille on omat seurakisat, joissa pääsee tutustumaan eri yleisurheilulajeihin ja niissä kilpailemiseen. Lisäksi Salon Vilpas Yleisurheilu anoo vuosittain piirinmestaruuskilpailuja sekä toimii niiden järjestäjänä. Merkittävinä kilpailuina pidetään myös Hippo-kisoja, johon vuosittain osallistuu Salossa yli 300 lasta.

Tästä linkistä voit ilmoittaa halustasi liittyä jäseneksi.