TIEDOTE: Salon Vilppaan yleisurheilujaosto irtaantuu pääseurasta

17.5.2024

Salon Vilppaan yleisurheilujaosto irtaantuu pääseurasta

Salon Vilppaan yleisurheilujaosto irtaantuu Salon Vilpas ry:n pääseurasta ja perustaa Saloon oman rekisteröidyn yleishyödyllisen yhdistyksen, yleisurheilun erikoisseuran. Yleisurheilujaosto on jo pitkään toiminut hyvin itsenäisesti ja jaostossa on virinnyt ajatus ja tarve oman erikoisseuran perustamisesta.

Omana seurana Vilpas Yleisurheilu voi nykyistä dynaamisemmin kehittää toimintaansa niin lasten ja nuorten liikuttajana kuin myös aikuisurheilunkin saralla. Lisäksi uusi seura on mm. oikeustoimikelpoinen solmimaan yhteistyösopimuksia omissa nimissään, hakemaan avustuksia ja toimintatukia sekä itsenäisesti päättämään uuden seuran sidonnaisuuksista ja jäsenyyksistä.

Uusi seura tulee käyttämään Salon Vilpas Yleisurheilu ry -nimeä, joten vahva kytkös Saloon ja Vilppaaseen säilyy edelleen. Muutos onkin enemmän hallinnollinen eikä vaikuta käytännössä yleisurheilun harjoitus- tai kilpailutoimintaan. Yleisurheilutoiminta jatkuu tuttujen valmentajien ja vetäjien ohjauksessa.

Salon Vilppaan nykyiset yleisurheilijat ja uudet toimintaan tulevat lapset ja nuoret siirtyvät seuran jäseniksi 1.10.2024 lähtien uuden lisenssikauden käynnistyessä. Tästä tiedotetaan myöhemmin lisää syksyllä.

Vilpas yleisurheilu on jatkossakin osa Vilpas-perhettä, samaan tapaan kuten Salon Vilpas Koripallo ry:kin. Yleisurheilu osallistuu jatkossakin pääseuran järjestämiin tapahtumiin kuten Vilpas-päivään. Uuden seuran jäsenet voivat osallistua myös Salon Vilpas ry:n virkistystapahtumiin.

Lisätietoja:

Marika Taponen